Moet je als passant (bootpassant, camperpassant of tentpassant) vooraf reserveren?
Nee, dat is zelfs niet mogelijk. Wij hebben eigenlijk altijd wel een plekje beschikbaar. Mocht het eens voorkomen dat we 100 % vol zitten, danzullen we dat ook op de website met een duidelijke banner vermelden!
Moeten bootpassanten bij aankomst eerst gaan liggen in de “aanmeldsteiger” (bij de ingang van de jachthaven), of kan hij/zij meteen doorvaren naar een vrije plek in de haven?
Het verzoek is om eerst even te gaan liggen in de aanmeldsteiger. Een lege ligplaats kan immers van een vaste ligger zijn die terugkeert naar zijn ligplaats, en dan zou u weer van ligplaats moeten wisselen.
Moet ik bij aankomst eerst naar het havenkantoor of de havenmeester opzoeken?
Nee hoor, dat is niet persé nodig. Met de app “Campercontact” kunt u immers zelf uw betaling doen. Maar even kennismaken is natuurlijk net zo prettig. U kunt dan ook uw vragen stellen, afrekenen (Ideal of contant), en vergeet ook niet om wat muntgeld om te wisselen (voor de douches, wasmachine, elektriciteit- en wateraansluiting).
Mag ik als passant even in de aanmeldsteiger gaan liggen, om eventjes het stadje in te gaan (boodschappen doen of terrasje pakken), en daarna doorvaren?
Nee, dat is niet toegestaan. U ligt dan in de weg voor passanten die zich ondertussen willen aanmelden, en belemmert daarmee de doorstroming. De gemeente Sloten heeft enkele ligplaatsen ingericht voor dat doel. Een stukje verderop richting Sloten, net voorbij de brug, aan de linkerzijde.
Waar vind ik uw tarieven?
De prijzen worden vermeld op de pagina PassantenTarieven.
Zijn huisdieren toegestaan op de jachthaven, en bij de campers?
Ja hoor, mits er geen overlast aan andere bezoekers wordt gebracht. En bij voorkeur aangelijnd.
Hoe kom ik aan Elektriciteit?
Dat kan op verschillende manieren. U leest het in de Gebruiksaanwijzing Elektriciteit.
Hoe kom ik aan Water?
Dat kan op verschillende manieren. U leest het in de Gebruiksaanwijzing water tappunten.
“Access denied”. Soms krijg ik deze foutmelding bij het openen van de website. Wat is er aan de hand?
Waarschijnlijk bent u anoniem aan het surfen, via een VPN-verbinding of in de “in-private”, “incognito” of “no-follow”-stand van uw Google-browser. U krijgt daardoor bij elke computersessie een ander IP-nummer toegekend. Sommige van die IP-nummers vallen echter in landen die geblokkeerd zijn voor toegang tot onze website vanwege hun vele hacking-activiteiten (Korea, Irak etc.). De oplossing is om even om te schakelen naar de openbare modus, of een email te sturen aan de webbeheerder.
Hoe kom ik aan WIFI?
Op het havenkantoor, of bij de havenmeester, kunt u wifi-codes kopen waarmee u 24 uur kunt Internetten.
Hoe zet ik de locatie-instellingen aan op mijn mobiel?
In zijn algemeenheid, is de locatie in te schakelen door:
Android-mobiel : Instellingen / Locatie / “aan”
Iphone-mobiel : Instellingen /Privacy&Beveiliging/locatievoorziening/”aan”.
Het is ook mogelijk om de toegangsrechten per afzonderlijke APP aan te geven. Je kunt dan instellen eenmalig/of altijd bij gebruik van die APP.